Zdaj se predvaja
arrevija
Izberi seznam predvajanja:
Galerija slik
Kaj je Katedrala? Dixie

Enkrat ko se navadiš videti Katedralo jo vidiš povsod in ne moreš, da ji ne bi nasprotoval. Naš boj se začne pri tem, da jo prepoznamo. 

Kaj je Katedrala? Tisti, ki niste na tekočem, Katedrala ni institucija ali teorija zarote. V preprostih izrazih je meta-institucija. Je skupina institucij, ki (čeprav jim manjka centralna avtoritativna oblast), ciljajo v eno skupno smer. 

Sestavljajo jo akademija in mediji in v manjši meri politične tvorbe. To so glavne entitete, ki sestavljajo Katedralo, ampak to ni njena celota in čeprav kritike teh institucij najdemo v osrednji konservativni razpravi, njene lovke segajo mnogo dlje.

Kaj so še ostali gradbeni elementi, ki sestavljajo Katedralo?

Mreženje. Če obiskuješ univerzo ali delaš v tekmovalni industriji se zavedaš, da obstaja mreža in kako funkcionira. Višje se vzpenjaš v družbi, bolj je pomembna.

Da bi dosegel višji status v družbi, moraš imeti dobre odnose s pravimi ljudmi, in višje kot se vzpenjaš bolj pride v poštev trgovanje z Darwinovskimi valutami kot so moč, status, seks in informacije. 

Na nižjih ravneh izgleda to recimo tako, ko bogat mladenič predlaga svojega starega prijatelja za v službo v očetovem podjetju, v investicijski banki, ta pa v zameno dobi noč z dvema spremljevalkama. Na višjih ravneh si predstavljam, so informacije boljše, nevarnost večja in nagrade bolj perverzne.

Vsaka industrija ali področje ima svojo elito in lokalne veljake, ampak na višjih ravneh obstaja samo ena elita, ta hodi v Davos in na podnebne konference, zadržuje se v mednarodnih mestih in delajo v financah, politiki in mednarodnem razvoju - internacionali. 

Velja omeniti, da globalna elita ni pretirano levo usmerjena v družbenem smislu, prav tako niso kaj pretirano bolj ideološko usmerjeni v desno. Imajo radi proste trge in globalizacijo, tradicionalna kultura in vera jim niso pomembni, pomemben je samo izgled. Odkrito pogovarjanje o ideologiji je smatrano kot čuden, malce sramoten hobi. Biti resnicoljuben, zgovoren in odkrit libertarec kot je npr. Tomaž Štih preprosto ni cool, zato se elite raje nagibajo od centra v levo in se pridružujejo popularnim progresivističnim gibanjem, kot so 'človekove pravice', 'svetovna lakota' in 'podnebne spremembe', za avanturiste pa istospolne poroke in LGBT pravice. 

Ni naključje da so vsa ta progresivna gibanja in aktivizem povezani s fotogeničnimi zvezdami popularnega sveta filma in glasbe.

Mnogi slavni so le del sestavljanke; Leonardo Di Caprio in mnogi drugi se le čebela delavke, ki služijo znotraj mreže za izgled in podobo. Bolj pametni - Bonoti tega sveta znajo bolje vnovčiti svojo slavo za pravo bogastvo, moč in vpliv, in mnogo elit je pripravljeno razdati svoje bogastvo in poznanstva za malo slave in glamurja. 

Kjerkoli se razmenjuje denar, tam se skoraj vedno najdejo progresivistični vzroki, dobrodelne gala večerje in televizirane akcije 'visokega profila'. Te imajo isti učinek na nas, kot včasih na kronanju, ko se je kralj priklonil škofu, da je dobil krono. To so vodilne ideje naše dobe, pomembne najvišjim članom klana.


Mnogo znanih osebnosti, ki so slavni brez kakšnih posebnih talentov in dosežkov so slavni zato, ker so nakupili storitve talentiranih posameznikov. Kar nas pripelje do naslednjega elementa Katedrale: PR podjetja za odnose z javnostjo. 


Za vsakega novinarja najdemo pet strokovnjakov za odnose z javnostjo. Medijske hiše izgubljajo denar in odpuščajo novinarje, medtem ko posel nadzora publike čedalje bolj raste. Zato mnogo medijskih hiš postajajo forumi za objavljanje obvestil za javnost.

Predstavljajte si, da ste novinar, ki mora vsakodnevno izbljuviti nemogoče število člankov. Če imate srečo, imate ekipo podplačanih študentov, ki vam pomaga. Dnevna in neutrudna zalezovanja PR firm z vedno pripravljenimi in za javnost urejenimi zgodbami se zdijo mamljiva in zelo v pomoč. 

Četudi se upiraš in poskušaš neodvisno raziskovati s svojimi omejenimi viri, se boš srečeval in pogovarjal s strokovnjaki iz različnih področji, ki (poglej poglej!) so urjeni in dobili nasvete v teh istih PR podjetjih. 

Lahko bi rekli, da so mediji in PR podjetja podaljšana roka Katedrale, ampak ni tako dobro organizirano. Kar dobiš je površno poročanje, ki izkrivlja in posplošuje, ter se osredotoča na enostavčne anekdote namesto natančnega opisovanja širših trendov. Povečini pa dobimo reciklirana obvestila za javnost in shizofrene komentarje, ki ali se zgražajo ali pa hvalijo.


V takem okolju in stanju duha je za PR podjetje vse to z lahkoto spreobrniti v znanost. Ponavljaj neko novico toliko časa, da postane resnica. Dovolj je da je narativ samo na las podoben resnici in se bo prijelo prej kot avstralski požari. 


Vredno je omeniti, da tako kot mreža, PR podjetja niso striktno usmerjena v levo, ampak so podložniki mogočnemu €vru, vendar moramo upoštevati dve dejstvi, ko analiziramo PR industrijo. 


Prvič, so sužnji trendom, kaj je kul in hip in kaj ne. Odvisno od področja, glasbo je težko narekovati, ljudje sami izberejo in vedo kaj jim je všeč, medtem ko je moda odvisna od notranjih igralcev, ki narekujejo smernice. Trendovske moralne kampanije, kot so veganstvo, rak dojk in movember, so skoraj vedno rezultat dobre PR kampanije, in zadnji trendi vedno okupirajo popularen prostor od centra v levo. 


Drugič, trendovski PR profesionalci so povečini mladi, dobro izobraženi urbaniti. Ponavadi so zelo pametni in zanimivi za pogovor. Mnogi med njimi so želeli postati novinarji in uporabiti svoje veščine in znanje za izboljšanje družbe. Večino njih žene profit, ampak so v globokem razpotju in si želijo, da bi lahko zavzeli drugačna stališča. In kot mnogo drugih mladih izobraženih meščanov s humanističnim "zaledjem", so tudi oni progresivistično usmerjeni.


V drugem delu bomo raziskovali še tretji in četrti gradbeni element Katedrale. Eden od njiju so univerze. 


Dixie

Slike članka
Zadnje objave
Pismo Slovencem
Kolumna Jirija Kočica: Memetska kultura je past za misel
Delni prevod teksta »Smrt interneta«
Kolumna Adolfa Hudnika: V lasti ne boš imel ničesar in srečen boš
V sodnih dvoranah ubijajo nedolžne?
Najbolj obiskano
1
2. TIR - slovenski Titanic
2
Telebani za telebane
3
Jugoslavija-Dokončni zlom ječe narodov.
4
Savlov nateg
5
Zločini Komunistične oblasti nad narodi Jugoslavije 2.del